Miért (nem) leszek pedagógus? - Szontagh Pál

Cikkszám: 
9789634148654
Miért (nem) leszek pedagógus? - Szontagh Pál

A tanulmány hipotézise szerint napjainkban a pedagóguspálya iránti motiváció eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől.

Jelenleg nem kapható
Szerző: Szontagh Pál
Kiadó: L' Harmattan Könyvkiadó
Borító: puhafedeles
Oldalszám: 188
Kiadás éve: 2022
Állapot: új könyv
Borító ár: 2 490 Ft
Online ár: 1 793 Ft
Megtakarítás: 697 Ft

Személyes átvétel (Fáy utca 12/C, 13. ker.): INGYENES
FOXPOST - Packeta Group: 1 190 Ft
MPL Csomagautomata: 1 190 Ft
GLS Csomagautomata: 1 590 Ft
MPL Posta Pontra szállítás: 1 590 Ft
GLS csomagpont: 1 590 Ft
MPL házhoz szállítás: 1 590 Ft
GLS házhoz szállítás: 1 990 Ft
Csomagajánlatok
A könyv bővebb leírása
A pedagóguspálya vonzereje, a pályára kerülők száma, színvonala, motivációja évtizedek óta foglalkoztatja a nemzetközi és hazai szakmai nyilvánosságot. Mára már a szélesebb társadalmi közbeszédnek is tárgya a pedagógushiány, és ezzel összefüggésben a pedagógus-utánpótlás kérdése. A minőségi oktatás elképzelhetetlen motiválatlan pedagógusokkal - ezért szükséges megvizsgálnunk, hogy melyek azok a motívumok, amelyek a pályára vonzzák, és ott is tarthatják a pedagógusokat. A belső késztetésen túl a nevelő-oktató munka mikro- és makrotársadalmi körülményei, csoportdinamikája is befolyásolják a pályára állást és a pályaretenciót, vagyis a pedagógusjelöltek hivatás iránti elkötelezettsége és a pedagóguspálya iránti motivációja kölcsönösen függenek egymástól. A tanulmány hipotézise szerint napjainkban a pedagóguspálya (beleértve annak egzisztenciális, szervezeti és infrastrukturális feltételeit is) iránti motiváció eltér a nevelés-oktatás hivatása iránti elkötelezettség mértékétől (amely megélhető informális vagy a köznevelési intézményrendszeren kívüli formában is). A kötet szerzője, Dr. Szontagh Pál empirikus kutatásában összesen 792 hallgató megkérdezésével gyűjtött adatokat az alsófokú pedagógusképző felsőoktatásban tanulók pálya- és hivatásmotivációjáról. A hivatás- és pályamotiváció elméleteinek áttekintése után a válaszokat a felsőoktatási intézmény típusa (világi vagy egyházi), földrajzi helye (határon belüli vagy határon túli), illetve a hallgatók képzési pozíciója (évfolyama, munkarendje) alapján is leválogatta és elemezte. Kutatása ezekre a figyelemre méltó társadalmi és oktatásszervezési összefüggésekre mutat rá.
Hasonló kiadványok
Vélemények
Hogy tetszett a könyv? Legyél Te az első, aki véleményt ír!
Adatok
Gyártói Cikkszám:
9789634148654
Tömeg:
500 g/db
Belépés/Regisztráció
vagy
Elfelejtett jelszó
Betöltés...
Könyvek
Menüpontok