Bővebb leírás, tartalom
E kötet Lilla és Tündérbogyó összes eddigi kalandját gyűjti egy csokorba. A Mesepszichológia első és második részében megjelent húsz mesét tíz vadonatúj követi, amelyek szórakoztatva segítenek a gyermek érzelmi intelligenciájának fejlesztésében.
A mesék önéletrajzi ihletésűek: azokra az érzésekre építettem őket, amelyeket gyermekkoromban megéltem, és az emlékezetemből sikerült felidéznem. A bennem élő felnőtt faggatta a bennem élő gyermeket, és fordítva, a gyermek a felnőttet, hogy ezeket a korai belső élményeket minél hitelesebben tudjam visszaadni.
De miért is van szükség az érzelmi intelligencia fejlesztésére gyermekkorban? Ahhoz, hogy lelkileg egészséges felnőtteké váljunk, jó kapcsolatokat alakítsunk ki, képesek legyünk együttműködni másokkal, saját érdekeinket érvényesíteni, kezelni a konfliktusainkat, és helyes döntéseket hozni, tárgyi tudásunk mellett elemi szükségünk van érzelmi ügyességre, pallérozottságra is: az érzelmek felismerésének, megfogalmazásának és hatékony szabályozásának képességére.
Mindezt fokozatosan sajátítjuk el gyermekkorban. Ha megtapasztalhatjuk azt, hogy a szüleink érzelmileg hozzáférhetők, érzékenyek a szükségleteinkre, kifejezhetjük feléjük a negatív érzelmeinket is, és ezeket csillapítják, akkor belsővé tesszük ezt a mintát, így tanuljuk meg az érzelmi szabályozás képességét. Ugyanakkor az is lényeges, hogy szülőként is hitelesen, kongruensen fejezzük ki érzelmeinket, vagyis az, amit kifelé mutatunk, azonos legyen azzal, amit megélünk - így tudunk a személyiségünkön keresztül a legerősebben hatni a gyermekünkre. Ebben a folyamatban fontos segítséget jelenthetnek számunkra a mesék.
Tündérbogyó segít Lillának és a mesét hallgató gyermeknek is kifejezni az érzelmeit, megérteni és elfogadni azokat. Nem oktat ki, nem mondja meg, mit kell tenni, csupán ott van Lillával örömében, bánatában, magányában; együtt érez vele, amikor csalódott; megérti és visszatükrözi érzelmeit; törődik a szükségleteivel, és támogatja őt döntéseiben. Lilla kifejezheti előtte negatív érzelmeit is, nem kell tartania attól, hogy barátja kineveti vagy megkérdőjelezi azokat. Tündérbogyó példát mutat arra, hogyan lehet a fájdalmas belső élményeket például a haragot, a testvérféltékenységet, a gyászt - feldolgozni, a félelmeket kezelni. Beszélgetnek szeretetnyelvekről, családi történetekről, az álmok, vágyak megvalósulásáról és a másság elfogadásáról is. A mesét hallgató gyermeknek a Lillával és Tündérbogyóval való azonosulás lehetőséget ad saját érzelmei megfogalmazására, kifejezésére és a hasonló önéletrajzi emlékek felelevenítésére.
Kívánom, hogy szülőként és pedagógusként mi magunk is legyünk Tündérbogyók, akik olyan élményekkel ajándékozzuk meg a gyermeket, amelyekre szívesen emlékszik majd vissza felnőttkorában, és amelyek erőforrást jelentenek számára a nehéz pillanatokban is.
Paraméterek
Állapot | új könyv |
Kiadó | Kulcslyuk Kiadó |
Kiadás éve | 2016 |
Oldalszám | 208 oldal |
Vélemények
2019. 01. 16.
-
Nagyon várják a gyerekek a másnapi folytatást!
2018. 10. 12.
-
2018. 05. 14.
-
Minden kisgyerekes szülőnek csak ajánlani tudom.
2017. 09. 06.
-
Aranyos kis történeteken keresztül tanítja a legkisebbeket. Örülök, hogy rátaláltam.
2017. 08. 13.
-
Nagyon tetszik!!
2016. 10. 23.
-
Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre az aranyos kis könyvre. Az osztályom imádja Lillát és a kis tündérkéjét. Ezt minden szülőnek csak ajánlani tudom!
2016. 10. 05.
-
Kislányom imádja Lilla és Tündérbogyó történeteit. Nagyon örülök, hogy így egyben is megjelentek a mesék. Mi eddig csak az első tizet ismertük.
Szerző: Orvos-Tóth Noémi
Örökölt sors - Családi sebek és a gyógyulás útjai - Orvos-Tóth Noémi
Szerző: Kádár Annamária
Mesepszichológia - Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban
Szerző: Deliága Éva
Mit kezdjünk az akaratossággal? - Deliága Éva - Lovász Hajnalka
Szerző: Vekerdy Tamás
Érzelmi biztonság - Mit kell(ene) tudnunk a gyerekekről és magunkról?
Szerző: Deliága Éva
Mit kezdjünk a szorongással? - Pszichológiai útmutató + Félelemoldó mesék
Szerző: Lori Lite