Több, mint 30.000 könyv! Rendelje csomagpontra! Gyors szállítás!
Ügyfélszolgálat: +36-70/567-9566
Rendkívüli és meghosszabbított csomagátadási nyitvatartás:
Hétfőtől péntekig (azaz munkanapokon):11:00 - 19:002023.12.09-én szombaton11:00 - 17:00
Ügyfélszolgálati nyitvatartás:Munkanapokon: 11:00 - 19:00
Gyakorlófüzet az R, L hangok tanításához a címe Dékány Judit segédkönyvének, amelyet akkor ajánlanak, amikor a logopédus a hangot már kialakította, differenciálta, s magánhangzó kapcsolatokban rögzítette a beszédhibás gyermekkel, tehát a szavakban, mondatokban történő alkalmazás következik.
Vásárolja meg most kedvező áron Gyakorlófüzet az R, L hangok tanításához - Dékány Judit termékünket és válogasson további több tízezer könyvünk közül és máris élvezheti a olvasás élményét! Magyarországi készletről szállítjuk könyveinket, ráadásul akár 1 napon belül átadjuk a futárszolgálatnak és 2-3 munkanapon belül meg is érkezhet rendelése!
Ez a kifestőkönyv az r, l hangok gyakorlásához nyújt segítséget. A logopédiai terápia azon szakaszában ajánljuk, amikor a logopédus a hangot már kialakította, differenciálta, s magánhangzó kapcsolatokban már rögzítette a beszédhibás gyermekkel, tehát a szavakban, mondatokban történő alkalmazás következik. A gyakorlófüzet összeállításánál figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait, a logopédiai módszertan alapelveit, s a rajzolhatóságot.
Ennek megfelelően az egyes hangok gyakorlásánál megtartottuk a nehézségi fokokat, pl. a hang helye a szobán, a kapcsolódó magánhangzók sorrendje. A hallási figyelem fejlesztésénél a logopédus által kiejtett szavakról a gyermeknek kell megállapítani, hogy melyik gyakorolt hang fordul elő bennük. A hangnak megfelelő hívóképeket, artikulációs szájképet, betűt elhelyezhetjük a megfelelő képen. Ezután olvashatják a hívóképeket vagy szájképeket: r, l, l, j.
A rajzok alkalmasak arra, hogy a gyermekek a már helyesen ejtett szavak képeit kiszínezhessék: ezzel az otthoni gyakorlás változatosabbá tehető. A képanyag sokféleképpen szolgálhatja a beszédhibás gyermek fejlesztését (nemcsak a szűken vett hangjavítás területén), a logopédus találékonyságától függően. A szóanyagot úgy válogattuk össze, hogy lehetőség nyíljon a gyermek szókincsének bővítésére. Ismeretes, hogy az r hang rögzítésénél és automatizálásánál nem egy állandó mintát követünk, hanem a gyerekekhez alkalmazkodunk, egyéni differenciálás szerint. Emiatt a gyakorlandó oldalak sorrendjét a 18. oldaltól szükség szerint választhatja ki a logopédus.
Ügyeljünk arra, hogy a gyakorlandó hang egy szóban egyszer forduljon elő, s a gyakorlást nehezítő hangok csak későbbi lapokon jelenjenek meg, így az l hang gyakorlásakor r, j hang nem, s a sziszegő hangok is csak később szerepelnek. Ha a gyerek a sziszegők ejtésében még bizonytalan, ezeket az oldalakat ki lehet hagyni, s később újból elővenni. A társasjáték formában rajzolt képeken egy-egy oppozíciós hangpár jelenik meg a szavakban az r-l, r-j-l hangok differenciálására, és kiejtésük nehezebb helyzetben történő megtanulására. Ezeket az oldalakat a kezelés korai szakaszában a hallási figyelem fejlesztésére használhatjuk, később a hangok javításának sorrendjében térhetünk rá vissza.