Mai-konyv.hu webáruház
Kategóriák
Mai-konyv.hu webáruház

Ügyfélszolgálat: +36-70/567-9566

  • Kategóriák
    • Könyvelőzetesek
    • Könyvújdonságok
    • Akció! - Könyvek 50%-os kedvezménnyel
    • Szépséghibás könyvek
    • Gyermek és ifjúsági
    • Család és szülők
    • Gasztronómia
    • Életmód, egészség
    • Életrajz, visszaemlékezés
    • Enciklopédia, lexikon
    • Ezoterikus könyv, misztikus
    • Hangoskönyv
    • Hobbi, szabadidő
    • Idegen nyelvű
    • Irodalmi zsebkönyvek
    • Képregény, manga
    • Könyvkiadók
    • Könyvsorozatok
    • Művészeti kiadványok
    • Naptár, kalendárium
    • Pénz, vállalkozás, üzlet
    • Pszichológia, önismeret
    • Sport, természetjárás
    • Szépirodalom
    • Szórakoztató irodalom
    • Tankönyv, segédkönyv
    • Társadalomtudomány
    • Tudomány és természet
    • Történelem
    • Utazás
    • Vallási témájú könyvek
    • Minden könyv
  • Blog
  • GYIK
    • Gyakran Ismételt Kérdések
    • Elállás joga
  • Szállítási tudnivalók
  • Kapcsolat
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Milyen a jó könyvborító?

Milyen a jó könyvborító?

Kép: Egy példa a jó borítóra

„Könyvet nem borító és cím alapján érdemes választani.” (eduline.hu magazin)

Rados Virág

A jó borító olyan, mint a könyvhöz illő ruha. Hatására az üzletben szinte beleugrik a könyv az ember kezébe – azaz figyelemfelkeltő, kitűnik a többi közül, összhangban van a könyv műfajával, hangulatával, és akár egy darts tábla közepét, a célközönség szívét találja el.

Igen ám, de a borító tervezésekor honnan tudja az ember, hogy a könyv köntöse így fog működni? Sehonnan. Pontosabban csak sejteni lehet. Legjobb példa rá a hamarosan megjelenő regényem készülő borítója. Hetek óta agyalunk a megoldáson – a tervező, a kiadóvezető, a marketinges és én. Sőt, még a férjem is bedobott itthon néhány ötletet.

Mert ötlet, az kell. Mégpedig egyszerűen nagyszerű, mert általában azok a nyerők. Egy szimbólum, megfelelően tálalva. Ráadásul az Ádám asszonyainál nehezebb a helyzetünk, mint akkor volna, ha már nem jelent volna meg négy könyvem, mindegyiken egy-egy virágmetaforával. A megszokotton változtatni keményebb dió, mint egy teljesen új képi világot kigondolni. Jelen esetben a virágok helyett frissítés gyanánt olyat, amely emberalakokat ábrázol. Szóval most változtatni akarunk, hogy az eddigiek mellé új olvasóközönséget toborozzunk nekem.

A fenti idézet tehát, miszerint könyvet nem a borító alapján kell választani, igaz, de sajnos az emberek nem így működnek. Régen a múlté már az az időszak, amikor minden könyvet bőrkötésbe öltöztettek, azzal kész, kalap, irány a piac. A régi iskolából Agatha Christie például a címre és a sztorira esküszik. Csodálkozna, ha megtudná, milyen válaszokat kaptam a Facebookon arra, mennyire fontos a borító (na meg a fülszöveg a szerző portréjával). Lehet az a világ legjobb könyve, ha elszúrják a borítóját, a kutya sem fogja megvenni. Azaz a mai piacgazdaságban a marketing az első, és csak utána jön maga a termék.

Én ugyan valóban nem a borító vagy a fülszöveg alapján választok. Megnézem az első mondatot, találomra felütöm a kötetet, beleolvasok, és ha úgy látom, jó a szöveg, van neki ritmusa, többnyire megveszem a könyvet. Erre mondta a kiadóm: a bölcsészízlés félreviszi az embert, vagyis nem biztos, hogy ami nekem tetszik, az másoknak is tetszeni fog. Sőt, szinte biztos, hogy nem.

A tömegmechanizmus ugyanis a következő: az emberek figyelmét megragadja a borító, mire kezükbe veszik a könyvet, megfordítják, elolvassák a fülszöveget, sőt, jobbára csak annak az elejét, és ezután döntenek. Ha visszarakják a kötetet a helyére, lehet, életük legnagyobb olvasmányélményétől fosztották meg magukat és fordítva: megveszik, aztán a tartalommal szembesülve keservesen csalódnak. Mindez a borító miatt. Férjem, András, aki húsz éve dolgozik kereskedőként a szakmában, alaposan megfigyelte a jelenséget. A könyvnek tehát van kábé 15-20 másodperce arra, hogy eladja magát.

Szegény József Attila így járt pórul a Nagyon fáj című verseskötetével. Együtt árulta Faludy Györggyel, aki akkoriban a Villon-átköltéseivel rukkolt elő. Bár a Nagyon fáj borítója míves tipográfiai munka, fehéres alapon csak betűk vannak rajta. Nem úgy Faludy könyvén, amelynek első kiadásán egy virágot tartó nő, egy bájos középkori rajz díszeleg. Vitték is, mint a cukrot – József Attila viszont tudtommal egyetlen példányt sem adott el. Holott ma már tudjuk, ki volt kettejük közül a nagyobb költő.

Rados Virág

Ajánlott olvasmányok jó borítókkal, amelyek a tartalmat is kifejezik:

Nicolas Barreau: A nő mosolya
Szegedy-Maszák Mariann: Csókolom a kezét
Lévai Balázs: Lovasi - Idáig tudom a történetet
Alice Munro: Drága élet
Ross King: Leonardo és az Utolsó vacsora

Vissza

Rólunk írták vásárlóink

Ügyfélszolgálat: +36-70/567-9566

Téged is várunk a Mai-Könyv közösségében!
  • Értesítés első kézből újdonságainkról, akcióinkról,
  • hasznos információk, titkok kedvenc műveidről,
  • szórakoztató írásaink szerzőkről, könyvekről és kiadókról,
  • mindez egy helyen, a Mai-Könyv hírlevélben!
Mai-Könyv.hu

Nyitvatartás:
Hétfő-Péntek (munkanapokon):
10:00-18:00

Ügyfélszolgálat:
Hétfő-Péntek (munkanapokon):
10:00-18:00

  • facebook

  • instagram

Top kategóriák
  • Könyvelőzetesek
  • Újdonságok
  • Szépséghibás könyvek
  • Akciós könyvek
  • Könyvsorozatok
  • Szórakoztató irodalom
  • Irodalmi zsebkönyvek
  • Minden könyv
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
  • Mentett címeim
  • Mentett csomagpontjaim
  • Adatmódosítás
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Személyes átvétel
  • Elérhetőségek
  • GYIK
  • Online Pénztárca
Elérhetőségek
  • 1139 Bp. Fáy u. 12/C.
  • +36-70/567-9566
  • info@mai-konyv.hu

Copyright © 2025 Webdesign, Mai-konyv.hu - Mirabellum Bt. Minden jog fenntartva!

FOXPOST
MPL
PostaPont
GLS
Árukereső.hu Árukereső.hu
argep.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
simplepay_hu_v2
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Mai-konyv.hu Made with ❤ by Webmaister
  • Könyvelőzetesek
  • Könyvújdonságok
  • Akció! - Könyvek 50%-os kedvezménnyel
  • Szépséghibás könyvek
  • Gyermek és ifjúsági
  • Család és szülők
  • Gasztronómia
  • Életmód, egészség
  • Életrajz, visszaemlékezés
  • Enciklopédia, lexikon
  • Ezoterikus könyv, misztikus
  • Hangoskönyv
  • Hobbi, szabadidő
  • Idegen nyelvű
  • Irodalmi zsebkönyvek
  • Képregény, manga
  • Könyvkiadók
  • Könyvsorozatok
  • Művészeti kiadványok
  • Naptár, kalendárium
  • Pénz, vállalkozás, üzlet
  • Pszichológia, önismeret
  • Sport, természetjárás
  • Szépirodalom
  • Szórakoztató irodalom
  • Tankönyv, segédkönyv
  • Társadalomtudomány
  • Tudomány és természet
  • Történelem
  • Utazás
  • Vallási témájú könyvek
  • Minden könyv
  • Blog
  • GYIK
    GYIK
    • Gyakran Ismételt Kérdések
    • Elállás joga
  • Szállítási tudnivalók
  • Kapcsolat
Belépés
Regisztráció
Kosár
A kosár üres
Vásárláshoz kattintson ide!
Adatkezelési beállítások
Köszönjük, hogy itt vagy és benéztél hozzánk! Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (személyre szabott ajánlatok, statisztika) egyéb cookie-kat engedélyezhetsz. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban találsz.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.