A rossz hír a legkelendőbb sajtóportéka. A jó vezető nem arra az életszerűtlen állapotra áhítozik, amelyben soha nem következik be krízis - ehelyett inkább felkészül a válság kezelésére és kommunikálására.
A krízisre való felkészülésnek, majd a konkrét helyzet okozta károk elhárításának szerves, elhanyagolhatatlanul fontos része a válság kommunikációja. A jól megtervezett és bölcsen lebonyolított kríziskommunikáció nemcsak elháríthatja a válság további káros következményeit, de előnyös helyzetbe is hozhatja a szervezetet - a válsághelyzetben tanúsított magatartás és helyes kommunikáció nemcsak megőrizheti a cég hírnevét, hanem még meg is erősítheti a szervezet korábbi reputációját.
Ehhez azonban minden cégnek szüksége van proaktív kríziskommunikációs tervre - és lehetőleg még az első válságtapasztalat előtt.
A kríziskommunikációra való elméleti és gyakorlati felkészüléshez nyújt alapvető és azonnal alkalmazható segítséget ez az átfogó mű, amelynek fejezeteiben neves szakemberek osztják meg elméleti tudásukat és gyakorlati tapasztalataikat az érintett - vagy előrelátó - cégvezetőkkel, kommunikációs szakemberekkel, vagy a koruk problémái iránt érdeklődő nyitott szellemű laikus olvasókkal.
Könyvünk a válság egyes részterületeinek fogalmi áttekintésével, a legsúlyosabb valóságból vett esettanulmányaival és a kríziskommunikáció dokumentációjához adott mintáival a kríziskommunikáció kézikönyveként használható.